İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Kesirler Konusundaki Öğrenme Güçlükleri
Bu yazımda Yasin ve Cevat SOYLU tarafından araştırması yapılan İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Kesirler Konusundaki Öğrenme Güçlükleri isimli makaleyi inceleyeceğiz. Araştırma çalışmasının örneklemini; Erzurum ili Oltu ilçesi merkezinde bulunan Cumhuriyet İlköğretim okulu ve Oltu İlköğretim okulundaki 56 beşinci sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışmanın amacı;
kesirlerde sıralama, toplama, çıkarma, çarpma ve kesir problemlerindeki öğrencilerin öğrenme
güçlüklerinin tespit edilmesidir. Kesirlerde sıralama, toplama, çıkarma, çarpma ve kesir problemleri ile ilgili konularda öğrencilerin en önemli öğrenme güçlüklerini; kesirlerin pay ve
paydalarını ayrı ayrı düşünüp işlem yapmaları, kesirlerle ilgili daha önce
öğrenmiş oldukları kuralları daha sonraki kurallara uygulamaları örneğin
toplama işleminin kuralını çarpma işlemine uyarlaması gibi ve sözel kesir
problemlerinin anlaşılamaması olarak sınıflandırılabilir.
Elde edilen sonuçlara göre, kesirlerde sıralama, toplama, çıkarma, çarpma ve kesir problemleri ile ilgili kavramların, tanımlarının ve formüllerinin öğrenilmesinde ve işlemsel bilgilerde öğrencilerin zorluk yaşamadıkları buna karşın ezberledikleri tanımların ve kavramların uygulamalarında zorluk yaşadıkları görülmüştür.
Makale için tıklayınız..
kesirlerde sıralama, toplama, çıkarma, çarpma ve kesir problemlerindeki öğrencilerin öğrenme
güçlüklerinin tespit edilmesidir. Kesirlerde sıralama, toplama, çıkarma, çarpma ve kesir problemleri ile ilgili konularda öğrencilerin en önemli öğrenme güçlüklerini; kesirlerin pay ve
paydalarını ayrı ayrı düşünüp işlem yapmaları, kesirlerle ilgili daha önce
öğrenmiş oldukları kuralları daha sonraki kurallara uygulamaları örneğin
toplama işleminin kuralını çarpma işlemine uyarlaması gibi ve sözel kesir
problemlerinin anlaşılamaması olarak sınıflandırılabilir.
Elde edilen sonuçlara göre, kesirlerde sıralama, toplama, çıkarma, çarpma ve kesir problemleri ile ilgili kavramların, tanımlarının ve formüllerinin öğrenilmesinde ve işlemsel bilgilerde öğrencilerin zorluk yaşamadıkları buna karşın ezberledikleri tanımların ve kavramların uygulamalarında zorluk yaşadıkları görülmüştür.
Makale için tıklayınız..
Yorumlar
Yorum Gönder